2020/2021 Eğitim Öğretim yılında okulumuzun kuruculuğunda yürütülen "DigiTALE of Life"isimli eTwinning projemiz kapsamında 11. sınıf öğrencilerimiz Ada B.,Beren Ö.,Can K.,Caner Ö.,Ezgi K.Ege Ü.,Sena S.,Görkem Ö. okulumuz idarecilerine ve öğretmenlerine eTwinning proje sunumu yaptılar.
Okulumuz 9. sınıf ve 11. sınıf öğrencilerinden Beyza Z.,Feyza G. ve Melike P. projemiz kapsamında yapılan çalışmaları paylaştılar.
2020 yılı Eylül ayında başlamış olduğumuz " DigiTALE of Life " projemiz; Türkiye, İtalya, Yunanistan, Almanya ve Polonya'dan 6 lise tarafından yürütülen bir eTwinning projesidir.Projemiz, Avrupa Dijital Yeterlilik Çerçevesi (DigComp 2.1) temel alınarak hazırlandı.Farklı dijital yetkinlikleri EkonSağlık, Öğrenme ve Bilim ana temaları üzerinde çalışarak geliştirmeye çalıştık.Projemizde 168 öğrenci, 8 öğretmen yer aldı.Biz öğrenciler kordinator öğretmenlerimizin mentorluğında 10 farklı Avrupa karma takımları halinde çalıştık. "DigiTALE of Life" dijitalleşme olgusunu ele alan bir Avrupa eTwinning projedir.Projede bizler ekonomi,sağlık,öğrenme ve bilim ana temaları kapsamında çevrimiçi araştırmalar yaptık, bilgi topladık,birbirimizle iletişim kurduk,online eğitim araçlarını en verimli ve doğru bir şekilde kullandık,işbirlikçi bir şekilde çalışarak dijital içerikler ürettik.Karma takım çalışmaları,bültenler,yerel ve Avrupa düzeyinde webinarlar,akademik dersler bizler için farklı öğrenme deneyimleri sundu.Projemizde e-Ekonomi,eSağlık,e-Öğrenme,eBilim olmak üzere 4 ana tema üzerinde çalıştık.
Bu tema kapsamında dijitalleşmenin ve son dönemlerde ortaya çıkan teknolojik gelişimlerin ekonomi üzerindeki etkilerini,diğer ülke ve okullardaki öğrencilerle birlikte araştırıp ve bunun üzerine veriler toplayarak farlı konularda dijital içerikler ürettik. Koronavirüs Ekonomisi, Dijital Ekonomi ve Gizlilik, Akıllı Cihazlarla Ticaret, Parasız Gelecek...bunlardan bazıları.Ayrıca ekonomi okuryazarlığı kapsamında ekonomik faaliyetlerde dezenformasyon sorununu elde aldık;konuyla ilgili farkındalığımızı arttırmaya çalıştık.
e-Ekonomi karma takım etkinliklerinin yansıra Avrupa Ekonomik Paneli organize ettik.Avrupa Ekonomik Paneli,ortak okulların öğrencileri arasında yapılan görev dağılımı sonucunda gerçekleşti. Ortak okullarımızın birinden bir öğrenci sunucu,başka bir okuldan bir öğrenci moderatör ve her ortak okuldan birer öğrenci etkinliğe panelist olarak katıldılar. Bu çevrimiçi etkinlik biz öğrencileri merkeze alarak bizlerin yönetimi eşliğinde ilerleyen ve ayrıca bizlere Avrupa düzeyinde fikirlerimizi sunma ve onlar üzerine tartışarak daha kalıcı bir öğrenim fırsatı sundu.Tema,yerel ve Avrupa düzeyinde video konferansla ve bir akademik konferansla tamamlandı.
Bu temada sağlık alanında 10 farklı konu üzerinde çalıştık.Önce Forum alanında yöneltilen tema alt alanlarıyla ilgili online araştırmalar yaptık,tartıştık,üzerinde çalıştığımız konuyla ilgili farkındalığımızı arttıramaya çalıştık.Daha sonar ise "Akıllı ilaçlar","Dijital gelişmelerin insan yaşamına etkisi","Covid19 salgını zamanında Dijital Sağlık", "e-Sağlıkta AR-VR Karma Gerçeklik","e-Sağlık Nedir","Yapay organlar", "Ortak ülkelerde e-Sağlık bakım sistemlerinin karşılaştırması ve AB sağlık politikası", "TeleSağlık ve TeleTıp" , "Covid 19 Aşısı Geliştirme Aşamaları "," Mobil Sağlık ve yapay zeka", gibi konular üzerinde karma takımlarca çeşitli formatlarda dijital içerikler ürettik.Bu çalışmaları video konferanslar,Sağlık Bülteni,Avrupa Sağlık Paneli,ve Akademik webinar gibi etkinliklerimiz takip etti.
3. ana temamız eÖğrenme idi.Bu ana faaliyet kapsamında öğrenme konseptinin farklı yönleri üzerinde durduk.Öncelikle karma takımlarca Forum alanında çalıştık.Daha sonra ise "Mobil Öğrenme", "Küresel olarak uzaktan eğitim"," Dijital Okuryazarlık ve e-Öğrenmede Dezenformasyon ","Hayat Boyu Öğrenme" vb farklı konular üzerine takım arkadaşlarımızla işbirliği yaparak çeşitli dijital içerikler oluşturduk.Yine bu tema kapsamında e-Öğrenme Bülteni hazırladık,yerel ve Avrupa düzeyinde video konferanslar,Avrupa Öğrenme Paneli,ve 2 farklı akademik webinar organize ettik.
Son tema olan eBilim'de ise bilimsel bir bakış açısıyla farklı küresel sorunlar üzerine çalıştık. En başta bizler dikkat çekmek istediğimiz küresel bir sorunla ilgili interaktif bir duvar aracı üzerinden çarpıcı sorular sorduk.Sadece sorular...Devamında e-Bilim Forum alanında "Temiz Su ve Sıhhi Koşullar", "Yoksulluk Yok" , "İklim Mültecileri", Toplumsal Cinsiyet Eşitliği", "Erişilebilir Temiz Enerji" gibi konular altında araştırmalar yaptık,veri topladık,paylaştık,tartıştık.Sonrasında her takım, forum alanında kendi karma takımlarının üzerinde çalıştığı küresel problemi esas alarak çalışmalarını Google Slide'a yükledi.Google Slide'a yüklenen içerikler için daha sonra dijital bir gazete hazırlandık.Bu görevleri, Avrupa eBilim Panelimiz ve yerel ve Avrupa düzeyindeki video konferanslarımız takip etti.Devamında ise eBilim alanındaki dezenformasyon (kasıtlı olarak yanlış bilgi yaymak) ile ilgili verilen görevleri tamamladık.eBilim Konuşmaları (DiTOL X) başlığıyla her okulu temsilen öğrenciler küresel bir sorunla ilgili konuşma yaptılar.Yine bu faaliyet kapsamında ortak okullardan veli, öğretmen ve öğrencilerin küresel problemler ile ilgili yazılarından oluşan bir e-Bilim bülteni hazırladık.
DigiPortal, projemizin final çalışması.Bu digital alan, bir blog ve websitesini bir araya getiren online bir eğitim platformu olarak tasarlandı.Proje sürecince üzerinde çalıştığımız ana temalar ve alt alanlarla ilgili her ortak okuldan öğretmen,öğrenci ve velilerin katkısıyla hazırlanan içeriklerin yer aldığı bu platform aynı zamanda proje çalışmalarımızı daha geniş kitlelere ulaştırmak için bir yayğınlaştırma aracı olarak tasarlandı.