T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TOKAT / ZİLE - Zile Fen Lisesi

eTwinning Projesi Öğrenci Röportajları

2020/2021 Eğitim Öğretim yılında okulumuuzn Avrupa Ortaklarıyla yürütmekte olduğu "DigiTALE of Life" isimli eTwinning projesi kapsamında projede yer alan bir kaç öğrencimiz proje faaliyetleri ile ilgili kısa bir değerlendirme yaptılar.

 


"DigiTALE of Life"  Röportaj

1.Bölüm                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Toygu A.(11/A): Projenin konusu, hedefi, etkinlikleri ve proje ortakları hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Emre D.(11/A): Proje genel anlamda günümüz teknolojisinin sağlık, ekonomi, bilim, sanat ve eğitim alanları üzerindeki etkisini ve bu etkiyle ortaya çıkan yenilikleri konu ediniyor.Bu temalar hakkında verilen çeşitli görevler aracılığıyla öğrenciyi bilinçli, araştırmacı ve sorumlu bir birey haline getirmeyi, gelişmekte olan teknolojinin getireceği zorluklarla baş edebilecek hale getirmek ve becerilerimizi çağın gereksinimleri doğrultusunda keskinleştirmek amacını taşır.

Beril P.(9/D): DigiTALE of Life adlı eTwinning projemizdeki ana konu, hızla dijitalleşen bu dünyada biz gençlerin gelecekteki zorluklara hazır hale gelmek için güncel beceri ve yeterliliklerle donatılmasıyla ilgilidir. Projede 5 ana tema kapsamında çalışmalar yapıyoruz. Bunlar ekonomi, sağlık, öğrenme, bilim ve sanat. Bu projeyi Almanya, İtalya, Yunanistan, Polonya olmak üzere 4 farklı ülke ile birlikte yürütüyoruz bu sayede farklı ülkelerde yaşayan insanların fikirlerini ve düşüncelerini öğrenebiliyoruz dolayısıyla diğer ülkelerin kültürlerine ve değerlerine karşı daha hoşgörülü, saygılı ve nezaketli olabiliyoruz.

            Toygu A. (11/A): Projenin öğrencilerin beceri ve kazanımlarına olan etkisini açıklayabilir misin?

Beril P.(9/D): eTwinning sayesinde hem yabancı dilimizi geliştirebiliyoruz hem de birçok konu hakkında yeni bilgiler öğrenebiliyoruz ve becerilerimizi geliştiriyoruz. Projenin öğrencilere fazlasıyla katkı sağladığını düşünüyorum. Bu proje sayesinde girişimcilik, iletişim, sosyalleşme, düşünme becerisi, teknolojiyi kullanma becerisi ve yabancı dili geliştirme konusunda katkı sağlıyor. Teşekkürler eTwinning...

Emre D.(11/A):  Verilen görevler doğrultusunda öğrencilerin araştırmacı, sorumlu, bilinçli ve işbirliğine açık bir birey olmasını sağlamakla beraber proje kapsamında verilen konular hakkında bilgi sahibi olmasını ve elindeki bilgileri kendi süzgecinden geçirip diğer öğrencilerle etkileşim içinde bulunabileceği forumda yayınlamasıyla fikir alışverişini, medya okuryazarlığını ve bunların önemini öğrenciye aşılar.

            Toygu A. (11/A):  Projede diğer proje ortağı okullarla iletişim ve işbirliğini ne şekilde gerçekleştiriyorsunuz?

Gökay: Diğer okullarla iletişimimizi görüntülü iletişim programları ve özellikle eTwinning/Twinspace üzerinden gerçekleştiriyoruz. İletişim için Twinspace Forum alnını sıklıkla kullanıyoruz. Bu forum bizim için hem zaman hem de efor kaybını azaltıyor. Ortak amaç doğrultusunda çalıştığımız için aramızdaki işbirliğini kolaylıkla sürdürebiliyoruz.

             Toygu A.(11/A):  Projenin teknoloji kullanımından bahsedebilir misin? Projede hangi teknolojileri veya web araçlarını kullanıyorsunuz?

             Bu araçların kullanımı bilişim becerilerinizin gelişmesi adına ne gibi katkılar sağlıyor?

Zeynep D. (11/C): Göreve ilk başladığımızda kimse diğer takımdaki arkadaşları tanımıyordu. Biraz olsun tanışmak için Ünsal hoca ve diğer hocalar bize genially diye bir uygulamayla kendimizi tanıtmamızı söylediler.Orada bir sayfa oluşturup kendimizden bahsettik. Bunu da Twinspace alanında paylaşarak birbirimizin yazdıklarını okuduk.Ana  faaliyetlere başladığımızda bizlere web araçları önerildi. Benim video hazırlama ve slayt görevlerim vardı. O web araçları ilk başta zor gelse de kullanarak kendimi geliştirdim ve biraz daha kolaylaşmaya başladı. Yani bilişim becerilerimi gerçekten geliştirdiğini düşünüyorum.

Toygu A. (11/A):  Proje kapsamında hazırlanan bültenler,  paneller ve video konferanslar hakkında bilgi  verebilir misin?

Zeynep D. (11/C):  Paneller videolu şekilde yapılıyor. Her okuldan bir kişi panelist olarak seçiliyor. Bir de herhangi bir okuldan bir yönetici seçiliyor ve paneli o yönetiyor. Konferansta katılan diğer öğrenciler isterlerse panelistlere soru sorabiliyorlar. Videolu konferans her görevin başlangıcında ve bitişinde gerçekleşiyor.Bitiş konferansında ise o görev hakkında yapılanlar bir araya geliyor. Bazı arkadaşlarımız sunum yapıyor. Bazen sürprizler de olabiliyor. Geçen sefer bir arkadaşımız gitar çalmıştı başka okuldan bir arkadaşımız başka bir müzik aleti çalmıştı. Konferansın sonuna yaklaşırken kahoot adlı uygulamayla o projede olan şeyler hakkında soru soruyorlar ve biz onları cevaplıyoruz. Kısacası eğlenceli geçiyor.

Gökay D.(10/B):Bültenler ve paneller video konferans programı üzerinden görüntülü bir şekilde yapılıyor. Her panel için yönetici ve her okuldan bir tane olmak üzere panelist seçiliyor.Panelistler soruları cevapladıktan sonra isteyen olursa panelistlere ayrı sorular sorabiliyor. Konferanslar görevlerimiz başlamadan önce ön bilgilendirme ve hazırlık için yapılırken görev sonunda ise geriye bakış ve değerlendirme için yapılıyor.Eşzamanlı çalışmalar yapıyoruz. Konferanslarımızın sonunda öğrencilerin veya hocalarımızın bize "Kahoot" adlı araçla hazırladığı projemiz hakkında sorular yöneltiliyor.

 

21-01-2021                

        

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.01.2021 - Güncelleme: 22.07.2022 23:16 - Görüntülenme: 419
  Beğen | 3  kişi beğendi